;
sobota, 19 wrzesień 2009 00:00

Laja Joga

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(1 głos)

Jest to jedna spośród wielu technik medytacji.

 

Praktyki Medytacji Laja Joga

Krok Pierwszy

Regulacja oddechu i przenoszenia energii

Po wzięciu prysznicu (na przemian zimnego i gorącego) siadamy bądź kładziemy się w pozycji Pentagramu po wcześniejszym uchyleniu okna na tyle, aby czuć wpływ świeżego powietrza.

Następnie przystępujemy do ćwiczenia regulacji oddechu według prawidła:

 

  1. Wyciszamy myśli, starając skupić się na wizualizacji nocnego nieba pełnego gwiazd.
  2. Kiedy umysł nasz ulegnie wyciszeniu (uspokojeniu) wizualizujemy sobie nasz krwioobieg i wszystkie jego odgałęzienia.
  3. Dokonujemy następnie wizualizacji zwalniania tętna i oddechu w rytm następującej mantry:
    • OM - MANI PADME - HUM - OM - wdech
    • MANI PADME - wstrzymanie oddechu
    • HUM - powolny wydech
  4. Oddychamy przez nos unikając otwierania ust.
  5. Całość ćwiczenia nie powinna trwać dłużej niż 15 - 20 minut

Po minimum półgodzinnej przerwie podejmujemy następne ćwiczenie: przenoszenia energii:.

Po przyjęciu pozycji pentagramu najlepiej w pozycji leżącej wykonujemy następujące czynności:

  1. Wyciszamy myśli, starając skupić się na wizualizacji nocnego nieba pełnego gwiazd.
  2. Kiedy umysł nasz ulegnie wyciszeniu (uspokojeniu) wizualizujemy sobie nasz krwioobieg i wszystkie jego odgałęzienia.
  3. Dokonujemy następnie wizualizacji energii w nogach, wizualizując ich ciężar (stają się coraz cięższe).
  4. Kiedy osiągniemy etap, iż nie będziemy w stanie poruszyć nogami ze względu na ich ciężkość, "przesuwamy" wizualizując ciężar z nóg na wyższe partie ciała, zatrzymując go na okolicach klatki piersiowej.
  5. Dokonujemy następnie wizualizacji energii w rękach, wizualizując ich ciężar (stają się coraz cięższe).
  6. Kiedy osiągniemy etap, iż nie będziemy w stanie poruszyć rękoma ze względu na ich ciężkość, "przesuwamy" wizualizując ciężar z rąk na wyższe partie ciała, zatrzymując go na okolicach klatki piersiowej.
  7. Następnie "zbieramy" całą energię i przesuwamy go na "czubek głowy", gdzie mieści się centralny czakr SAHASRARA.
  8. Dokonujemy wizualizacji wirującej energii na tym czakrze i wizualizujemy kolor granatu i fioletu.
  9. Kiedy poczujemy jak energia rozprzestrzenia się, kierujemy ją na kręgosłup u przesuwamy wzdłuż całego kręgosłupa, aż do jego podstawy.
  10. Kiedy poczujemy wibracje w okolicach podstawy kręgosłupa - "rozbijamy" energię na całe ciało.
  11. Następnie serią głębokich oddechów w rytm mantry OM - MANI PADME - HUM wracamy do odprężenia i rozluźniamy całe ciało.
Czytany 3340 razy Ostatnio zmieniany piątek, 21 październik 2011 11:15
Więcej w tej kategorii: Mantra SO-HAM i OM NAMAH SHIVAYA »

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Polecamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.