;
sobota, 11 styczeń 2014 23:18

Medytacja a magia

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

 Medytacja jest sztuka, którą można uprawiać na różne sposoby. Opisano wiele form i technik, jednak cel jest z grubsza zawsze taki sam – odprężenie fizyczne i psychiczne oraz kontakt z wyższą jaźnią. Stan medytacyjny jest stanem wysokiej podatności, otwartości i kreatywności. Procesy fizyczne w ciele ulegają zwolnieniu, zaś świadomość i podświadomość działają razem przez projektowanie obrazu celu medytacji na receptywne i kreatywne energie umysłu. Wizje nie posługują się słowami, ale jedynie obrazami. Przypomina to śnienie na jawie. W tym stanie wszystkie wizualizacje mają potencja magiczny.
Medytacja to stan organizmu, zupełnie nieszkodliwy i normalny, choć rzadko spotykany. Zmiany w świadomości zachodzą u ludzi codziennie – kiedy śnimy, zamyślimy się, oglądamy telewizję, czytamy itd. Nie da się uniknąć takich odmiennych stanów świadomości, ponieważ są niezbędne do utrzymania zdrowia psychicznego, podobnie jak stanu snu.



Zanim przystąpimy do medytacji, musimy zapewnić sobie jak najlepsze samopoczucie. Przede wszystkim trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, spokojne i nie narażone na nagłe wtargnięcia niespodziewanych gości. Siadamy jak najwygodniej, nie krzyżując nóg i ramion. Pamiętajmy, że w wybranej pozycji pozostaniemy przez co najmniej pół godziny.


Medytacja

Siadamy w wygodnej pozycji i rozluźniamy całe ciało, robimy kilka głębokich oddechów. Mentalnie i fizycznie skupiamy się na poszczególnych punktach ciała i staramy się poczuć, że są całkiem rozluźnione. Rozpoczynamy od stóp, a potem przesuwamy się w górę – poprzez łydki, uda, biodra, tułów, ramiona, aż do głowy. Najłatwiejszym sposobem rozluźnienia jest wyobrażenie sobie, ze staja się one ciężkie, jak z ołowiu. Brzmi to niewiarygodnie, ale nawet całkowici nowicjusze w dziedzinie relaksu poczują nagle, jak ich mięśnie rozluźniają się. Kiedy już znajdziemy się w stanie relaksu, a nasz umysł jest wyciszony, znajdujemy w otoczeniu jakiś obiekt, na którym skupimy się podczas medytacji. Obiekt powinien znajdować się w zasięgu wzroku, kiedy siedzimy w naszej pozycji. Patrzymy na niego podczas całej medytacji, nie odrywając wzroku. Dobrze, jeżeli jest to coś przykuwającego uwagę i niedużego, np. klamka, gałka od szuflady itp. W przedmiot nie trzeba się wpatrywać, ale po prostu skupiając na nim wzrok. W myślach analizujemy wybrany przedmiot, snując na jego temat luźne wnioski. Jak wygląda, z czego jest wykonany, jaki byłby w dotyku. Przyglądamy się kształtowi, kolorowi i rozmiarowi, zastanawiamy się, po co właściwie się tu znajduje i jakie mamy z nim skojarzenia.

Powyższe ćwiczenie wykonujemy tak długo, aż będziemy potrafili koncentrować się bez przerwy przynajmniej 5 minut, bez uciekania myślami.

Nadesłała Koteq dla BWT

Ertrael ,Cytat:
Opisano wiele form i technik, jednak cel jest z grubsza zawsze taki sam – odprężenie fizyczne i psychiczne oraz kontakt z wyższą jaźnią.

Jaki jeszcze jest cel medytacji ?
 

 

Czytany 3940 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 02 maj 2017 10:53

Najnowsze od Administrator

Więcej w tej kategorii: « Ahrimaniczna Yoga cz.I Techniki »

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Polecamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.